• Lorem ipsum

Het doel van voetentraining is om de voetvorm en voetfunctie zo goed mogelijk te herstellen en/of te verbeteren. Enerzijds door rekken, anderzijds door spierversterkende oefeningen. We laten je hieronder enkele zeer effectieve oefeningen zien en leggen in de video uit hoe je ze moet doen. Je kunt er dus direct mee aan de slag! Doe de oefeningen de eerste 6 weken dagelijks. Dan 6 weken om de dag. En na 3 maanden kun je de voet onderhouden door wekelijks wat oefeningen te doen en zoveel mogelijk blootsvoets of op minimalistische schoenen te lopen.

Specifieke klachten

  • Voor specifieke klachten is er de Voetentraining. Dit zijn online trainingsprogramma's waarmee je kan specifieke klachten kan behandelen.
  • Bij voetklachten raden wij aan om een therapeut raadplegen, zodat je specifieke oefeningen krijgt voor jouw voetklacht.

Video's

Oprekken wreef

Oefening tegen het klauwen van tenen.

Teenspreid-oefening

Algemene oefening voor versterken van voet en verminderen van voetklachten.

 

Kuitspieren rekken

 

Korte voetoefening

Algemene oefening voor versterken van voet en verminderen van voetklachten.
 

Voetboogaanspanning met driepoot en met neutrale enkel

Oefening voor het tegengaan van het naar binnen/buiten kantelen van de voet, bij platvoeten, hallux valgus en hielspoor.

Wandelen met actieve teendruk

Algemene oefening voor versterken van voet en verminderen van voetklachten.

Achteruit wandelen met grote stappen

Algemene oefening voor versterken van voet en verminderen van voetklachten.

 

Tenenspel

Algemene oefening voor versterken van voet en verminderen van voetklachten.

Tennisbal rollen

Algemene oefening voor versterken van voet en verminderen van voetklachten.