- Lorem ipsum
Verzenden & retourneren
Verzenden
Verzendtermijn
Bestellingen die geplaatst zijn op maandag t/m vrijdag voor 17:00 worden in principe dezelfde dag verstuurd en heb je binnen Nederland de volgende dag in huis. Dit kunnen we echter niet garanderen. Houd daarom rekening met 2 a 3 werkdagen levertijd. Bestellingen van vrijdagavond na 17u, zaterdag en zondag worden op maandag verstuurd. Onze pakketten worden bij je thuisbezorgd door PostNL.
Zodra het pakket een eerste scan krijgt in het distributiecentrum van PostNL, ontvang je een mail met een track & trace-code, zodat je je pakket kunt volgen. Door drukte bij PostNL kan het zijn dat er vertraging bij het scannen is.
Heb je gekozen voor afhalen in onze winkel? Wacht dan even op bevestiging van ons dat het voor je klaarligt. Je kunt je bestelling dan binnen onze reguliere openingstijden ophalen.
Verzendkosten binnen Nederland en binnen de EU
Binnen Nederland nemen wij de verzendkosten voor onze rekening bij bestellingen vanaf € 25,-. Bij bestellingen onder de € 25,- bedragen de verzendkosten binnen Nederland € 6,95 voor normale pakketten en € 4,24 voor brievenbuspakketjes. Voor andere landen: in de winkelmand kun je de bestemming kiezen en worden de verzendkosten berekend. We kunnen bestellingen naar alle landen binnen de EU verzenden. Helaas is het niet mogelijk pakketten te versturen die buiten de EU vallen.
Retourkosten zijn voor eigen rekening.
Retourneren
Retourtermijn
Wil je (een deel van) je bestelling, of meerdere bestellingen, retourneren? Dat kan natuurlijk. Let op, de retourtermijn voor een online aankoop verschilt van een aankoop in de winkel. Heb je de aankoop online, dus via onze webshop, gedaan? Vanaf de dag van aflevering heb je daarvoor 30 dagen de tijd. We vinden het wel erg fijn als het sneller lukt. Tijdens de bedenktijd ga je zorgvuldig om met het product en de verpakking. Heb je je aankoop in de winkel gedaan? In dat geval heb je 14 dagen de tijd om je aankoop te retourneren. Zowel de online aankopen, als de winkel aankopen kunnen in de winkel geretourneerd worden. Naar ons opsturen mag natuurlijk ook. Lees verderop hoe dat gaat.
Klik hier om je retourzending aan te melden in ons retourportaal
Retourkosten
Retour sturen is voor eigen rekening. Via ons retourportaal kun je de retourzending aanmelden en kan de verzending gevolgd worden. Vanuit Nederland heb je op dit moment (mei 2024) de keuze uit DPD (€ 5,85), DHL (€ 5,95; met binnen Nederland een optie om printerloos te retourneren) en PostNL (€ 6,95). De tarieven en pakketdiensten kunnen echter wijzigen.
Retour aanmelden
Wil je een bestelling (of een deel daarvan) retourneren? Meld je retour dan bij ons aan. Het melden van je retourzending is formeel je herroepingsverklaring. Nadat je je retourzending hebt aangemeld, verstuur je deze zo snel mogelijk, doch binnen 30 dagen nadat je je bestelling thuis ontvangen hebt. Je kunt je retourzending ook zelf afgeven op ons winkeladres. Heb je de bestelling met Klarna (achteraf betalen) betaald? We raden je dan aan de retourzending óók bij Klarna aan te melden.
Vul altijd het online retourformulier in, zodat we weten van wie het pakket komt en wat je van ons verwacht. Dit maakt de afhandeling van een retour voor ons makkelijker, sneller en efficiënter. Stuur je op eigen gelegenheid retour of geef je je retourzending af in onze winkel? Doe dan de pakbon bij je zending met daarop aangekruist welke producten je retour stuurt, of een eigen briefje met naam, ordernummer en beschrijving van retour gestuurde producten bij. Bewaar je track & trace code goed!
Zodra we je retourzending in goede orde hebben ontvangen, kan de verwerking tot 14 dagen duren. We streven er naar om dit binnen enkele werkdagen tot een week te doen, maar in drukke periodes lukt dat helaas vaak niet.
Retourneren in nieuwstaat en originele verpakking
Schoenen die je retour stuurt mogen gepast zijn, d.w.z. het binnenshuis in beperkte mate en beperkte tijd dragen voor zolang redelijkerwijs nodig is om vast te stellen of de maat en kleur naar wens is. Graag retour sturen in originele verpakking. Wij doen ons best om je bestelling netjes en verzorgd te versturen. Graag ontvangen we het in dezelfde staat retour. De originele verpakking in ieder geval zo verpakken dat deze niet beschadigd en/of beplakt wordt. In geval van sokken stellen we het op prijs als deze ongepast in originele verpakking retour gestuurd worden. Op maat gemaakte producten kunnen niet retour gezonden worden.
Indien de originele verpakking meer dan redelijkerwijs noodzakelijk is beschadigd en/of het product niet meer in originele nieuwstaat is, hebben we het recht om een bedrag aan waardevermindering in mindering te brengen op het terug te betalen bedrag. Dit geldt ook voor sokken die niet meer nieuw in verpakking zitten.
Terugbetaling
Maak je gebruik van het herroepingsrecht, oftewel wil je je aankoopbedrag terug ontvangen, dan storten we het bedrag terug op dezelfde manier als waarop je betaald hebt. I.v.m. de verwerkingstijd van banken en betaalproviders kan dit een werkdag duren. Je ontvangt de terugbetaling daarom binnen enkele werkdagen na het verwerken van je retourzending, doch uiterlijk 14 dagen na ontvangst van je herroepingsverklaring. Let op: heb je gebruik gemaakt van een kortingsactie waarbij je een gratis product of percentage korting krijgt bij aankoop vanaf een bepaald bedrag of bepaald aantal producten? Dan vervalt de korting als je na retour sturen minder dan het voor de kortingsactie vereiste aantal producten houdt. De korting houden we dan in op het terug te storten bedrag.
Je bent altijd zelf verantwoordelijk voor de retourzending. Bewaar daarom altijd de track & trace code goed.
Klik hier om je retourzending aan te melden in ons retourportaal
Kom je er niet uit via bovenstaande link, dan kun je ook op eigen gelegenheid retour sturen naar onderstaand adres, of je retourzending in onze winkel afgeven. Zorg er bij verzending van je retour voor dat de pakbon bij je zending zit met daarop aangekruist welke producten je retour stuurt, of een eigen briefje met naam, ordernummer en beschrijving van retour gestuurde producten.
Barefoot & More Retouren
Hondiusstraat 7
6827 DE Arnhem
Ruilen
Wil je ruilen voor een ander product of andere maat? Die kun je direct op onze site bestellen! Tip: als je kiest voor ‘Achteraf betalen via Klarna’, dan heb je geen dubbele kosten. Als je binnen de retourtermijn blijft, kun je zelfs wachten met retour sturen totdat je de andere maat ontvangen hebt. Mocht de andere maat ook niet passen of niet naar wens zijn, dan hoef je maar 1 keer retour te sturen. Je kunt ook wachten tot je je aankoopbedrag van je retourzending terug hebt en daarna de gewenste maat bestellen.
Retourneren en/of ruilen in de winkel
Wil je graag je bestelling retourneren of ruilen in de winkel? Geen probleem! Een retour verwerken we op dezelfde manier als wanneer je je pakketje terugstuurt naar ons.
Wil je graag je aankoop ruilen? Dat is ook geen enkel probleem. Een eventueel prijsverschil wordt meteen verrekend. Is het eventueel terug te betalen bedrag niet contant aanwezig of wil je het liever per bank overgemaakt hebben? Houd dan rekening met een paar dagen verwerkingstijd.
Zie voor meer informatie onze algemene voorwaarden.