Liever eerst passen, en daarna betalen?
In onze webshop kun je nu ook kiezen voor Billink: een Nederlandse achteraf-betaalmethode die al sinds 2009 bestaat. Billink staat bekend om zijn persoonlijke service en snelle bereikbaarheid – net zo makkelijk dus, maar nét wat dichter bij huis.
Voordelen van achteraf betalen:
Kun je nog niet goed kiezen? Bestel meer dan 1 paar om thuis goed te kunnen vergelijken en betaal uiteindelijk alleen het paar dat je houdt. Natuurlijk kies je zorgvuldig, maar net als in onze fysieke winkel, wil je ook online soms meerdere modellen of maten naast elkaar passen. Stuur dan wel op tijd retour en meld je retour in de Billink-app. Houd ook rekening met de retour-verzendkosten.
Heb je een maat besteld die helaas toch niet past? Wacht even met retour sturen, bestel alvast de andere maat en kies voor Billink. Dan heb je geen dubbele kosten en je betaalt uiteindelijk alleen het paar dat je houdt. In het niet waarschijnlijke geval dat de nieuwe maat ook niet past, kun je beide maten in één verzending retour sturen, wat scheelt in verzendkosten. NB: dit werkt alleen als je je eerdere bestelling al hebt betaald. Bij Billink kan je namelijk maar één openstaande bestelling tegelijk hebben.
Billink is een 100% Nederlandse partij die meer dan 3000 verkooppartners heeft in Nederland en België. Het bedrijf kent de lokale markt dus als geen ander. Hierdoor kan Billink goed inspelen op de behoeften en wensen van de Nederlandse markt. Waar andere achteraf-betaalmethodes op sommige vlakken wat minder transparant kunnen zijn, streeft Billink naar heldere communicatie en persoonlijke bereikbaarheid. Geen bots of lange wachttijden als je de klantenservice van Billink probeert te bereiken, maar persoonlijk contact met een medewerker die met je meedenkt. Ook hanteert Billink geen verborgen kosten of agressieve incassomethodes, maar staat voor eerlijkheid en transparantie.
Krediet opbouwen bij Billink
Klanten die gebruik willen maken van Billink, starten met een bestellimiet van €350,-. Deze limiet wordt dynamisch aangepast op basis van het betaalgedrag en het bestelgedrag van de klant. Wie regelmatig bestelt en op tijd betaalt, kan rekenen op een verhoging van het limiet. Bestelt een klant minder vaak of betaalt hij (te) laat, dan kan het limiet juist worden verlaagd.
Bij elke aankoop voert Billink een controle uit om te bepalen of de bestelling wordt goedgekeurd. Als een bestelling wordt afgewezen, ontvangt de klant hierover bericht van Billink, inclusief de reden van afwijzing. Mogelijke redenen voor afwijzing zijn onder andere:
Het bezorgadres wijkt af van het factuuradres (ter voorkoming van fraude);
Er wordt gebruikgemaakt van een onbekend of verdacht afhaalpunt;
Een eerdere bestelling is nog niet (volledig) betaald.
Om verantwoord betaalgedrag te stimuleren, geldt dat een nieuwe bestelling pas mogelijk is zodra de vorige volledig is voldaan. Zo helpt Billink voorkomen dat klanten een te hoge schuld opbouwen.
Ik heb iets geretourneerd. Hoe pauzeer ik mijn Billink-factuur?
Je kunt je betaling eenvoudig pauzeren in de Billink App. Ga naar Betalingen, selecteer de order die je wilt pauzeren en kies voor Uitstel van betaling aanvragen. Na bevestiging wordt je factuur automatisch 14 dagen uitgesteld. Het aanmelden van je retour bij Billink kan ook telefonisch. Zie de contactgegevens op . Voor andere vragen over betaling met Billink kan je ook bij hen terecht. Voor alle overige vragen over je bestelling kun je natuurlijk bij ons terecht.